- +47 712 10 000
- hallo@adventorcrm.no
- Man - Fre: 9:00 - 16:00
Kundekortet inneholder alt du trenger på kunden, på en og samme side. Du vil kjenne igjen elementer fra Dashbordet, men oppgaver, saker og avtaler som står her er kundens avtaler og oppgaver, uavhengig av ansvarlig bruker. Legg merke til «Se mer» oppe til høyre, her vil du få frem mer informasjon om kunden, som kundedata, adresser, linker, aktivere/inaktivere, slette, legge inn viktig melding m.m. – Vi kommer tilbake til det.
Trykk på de oransje plusstegnene for å opprette nye aktiviteter. De vil da være automatisk knyttet til riktig kunde.
Tips: Bli flink til å legge inn kommentarer, det er gull verd.
Fritekst: Her kan du skrive inn noe som trenger å være fremme til enhver tid. Du kan lage tabeller, eller legge inn bilder.
Tips: For å enkelt kunne lagre eposter fra din outlook, dra eposten først til desktoppen din, og derfra til «Drop files here to upload» – det er 2 klikk og du får arkivert eposter på kunden. Det finnes dessverre ikke en teknologisk løsning i dag for å dra eposter direkte fra epostprogrammet til slike felt.
Privatkunde: Når du har aktivert eller opprettet en privatkunde, så vil du se et annet ikon øverst til venstre i kundekortet. Ikonet som du ser på bildet over indikerer at kunden er en privatkunde.
Aktiv kunde
Her kan du huke av/på om kunden er «aktiv» – med det mener vi at du har et aktivt kundefordold og kunden har fått faktura eller plassert en ordre. Dette er en manuell funksjon. Du vil også kunne filtrere i kundearkivet mellom aktive og inaktive kunder. Har du regnskapseksport vil du kunne velge å kun utveksle kundedata på kunder som er aktive, eller alle. (I fremtiden vil denne aktiveres automatisk når det opprettes ordrer på kunden)
Legg til viktig notat
Denne er fin. Her kan du skrive inn noe du MÅ huske, eller ting som man MÅ vite når man slår opp kundekortet. Har du lagt inn et viktig notat vil man få opp en pop-up-boks neste gang du går inn på kundekortet. Man får ikke gjort noe som helst før man har krysset vekk «advarselen». Du kan slette og redigere et viktig notat fra samme menypunkt. Kan brukes på ubetalte regninger, huske å spørre etter en kontrakt eller lignende.
Rediger kundedata
Denne vil kunne redigere den første av de blå boksene.
Rediger adresser
Systemet skiller ut av boksen, mellom besøksadresse, leveringsadresse og fakturadresse. Du kan knytte eposter til hver av disse. F.eks post@… på besøk, og warehouse@…. på levering og invoice@…. på faktura. Du kan i tillegg legge til flere adresser. Du kan legge inn så mange du vil, sånn i tilfelle du ønsker oversikt på alle avdelinger til en bedrift.
Sett fakturametode
Fremtidig funksjon, ikke i bruk p.t.
Rediger linker
Her kan du legge inn så mange linker som du ønsker. Du trenger to felt: 1. Teksten som skal vises og 2. selve URL’en (https://adventor.no) Du kan legge inn linker til hjemmesider, facebooksider, proff, LinkedIn og lokalavisen om du ønsker det.
Slett kunde
Av og til må man rydde. En kunde kan slettes. Du kan kun slette kunder som er inaktive. Så om du forsøker å slette en aktiv kunde, vil du få beskjed om at det ikke går. Du må først sette kunden som inaktiv. Dette gjør vi for å sikre at sletting er en bevisst handling og ikke bare hodet som falt ned på tastaturet etter en lang dag på jobb.
© 2019 Adventor AS - Adventor CRM ® er registrert varemerke i EU, Sveits, Island og Norge.